Tjejsnack Vecka 45

Veckans tjejsnack handlar om Halloween / Alla helgons afton.

Har du varit på någon Halloweenfest i år?
Näpp. Jag brukar inte fira Halloween så välldans mycket, annat än att köpa godis till ungar som aldrig kommer och ringer på dörrn. Då får jag äta upp godiset själv 🙂
Ditt bästa tips för en lyckad Halloweenfest?
Tjaaa. eftersom jag nu aldrig varit på nån så.. eller jo det har jag ju! Jag hadde en Halloweenfest när jag gick på Ungdomsskolan, och Pappa fixade coolt ljus uppe i hallen. Så då säger jag coolt ljus och ‘äcklig’ mat!
Det bästa du klätt ut dig till?
På ovannämda fest var jag utklädd till ett lik. Gick omkring med sjukhusskjorta och blek/grå/lilasminkad på resten av kroppen. Annars var jag utklädd som Pippi Långstrump en gång, med ståltråd i flätorna, men det var inte på Halloween.
Har du sett ett spöke någon gång?
Hmm.. neeej, men jag har sett ett dörrhandtag vrida på sig när det inte var någon i det rummet dörren lädde till, eftersom det bara var jag och pappa som var i bygnaden. Det var på teatern det.
Har du besökt någon grav i helgen?
Nej, det finns ingen grav till nån jag känner i närheten.

4 Responses to “Tjejsnack Vecka 45”


  1. 2 plingelinn november 6, 2006 kl. 8:58 e m

    🙂 tack, trevligt att du tycker det!

  2. 3 Nilla november 7, 2006 kl. 9:33 e m

    Kiltar? Ja, nu ser jag ju att du bor i Skottland!
    Ska titta runt lite mera på din fina blogg nu.

  3. 4 plingelinn november 7, 2006 kl. 9:43 e m

    hehe.. ja det finns gott om kiltar här 🙂


Kommentera

