Vem behöver läppglans?

… när man har jätteröda läppar, helt av sig själv? Igår började hela kalaset, läpparna sved som bara f*n och då var det ju extra trevligt att äta mexikansk mat med salsa till middag. Och imorse var dom alldeles torra, spruckna och ‘plastiga’. Har tagit på lite vaselin, men nu lyser dom ju värre än Rudolfs näsa! Dumma torra och kalla väder!

Igår blev det inget skrivet – men jag var ute och handlade en fin topp som jag skall ha på mig ikväll tillsammans med A. Och så hadde jag ont i näsan eftersom Pete klarade att ge mig en riktig snyting kvällen innan – inte med vilje såklart- han skulle slänga ifrån sig en t-tröja medans jag böjde mig ner for att plocka upp pyjamasen, och då träffades han arm och min näsa på halvägen så att säga! Ont! Fast det var nog mera chocken som gjorde att det blev ondare. Eller nåt. Pete tyckte inte det var så kul iallafall!

Idag är det SG’s födelsesdag, och vi har pyntat hennes skrivbord rosa! Så blir det tårta och paketöppning vid tio tiden, och halv fyra slutar vi jobba, byter om, (lockar hår) och dricker vin eller cider eller vad vi nu känner för och så äter vi middag pa La bamba sedan. ännu mera Salsa för mina fina läppar! oh joy! Men kul blir det nog!

Okej – dags att jobba lite!

8 Responses to “Vem behöver läppglans?”


  1. 1 malou1950 november 3, 2006 kl. 9:17 f m

    Skall jag skicka armens hudsalva till dig? Den hjälper mot allting, jag lovar.

  2. 2 plingelinn november 3, 2006 kl. 9:19 f m

    tror du den hjalper mot det konstiga jag har pa fotterna ocksa?

  3. 3 malou1950 november 3, 2006 kl. 11:09 f m

    Vet inte. Skall jag skicka?????

  4. 4 plingelinn november 3, 2006 kl. 11:15 f m

    Jaa tack.. jag kan ju testa det pa fotterna.

  5. 5 Ingeborg november 3, 2006 kl. 11:20 e m

    Du må være en ekte prinsesse, eller en gud!

  6. 7 Ingeborg november 4, 2006 kl. 3:22 e m

    Fordi du har ekte røde lepper, og du er jo Gudelinn:)

  7. 8 plingelinn november 4, 2006 kl. 3:49 e m

    hehe.. idag har jeg lepper som ser ut som om de holder på å skifte skinn eller noe… bare flasser av!


Kommentera

