Lockiga Linn

Japp, såhär såg jag ut med lockar! Bear in mind att det är 5 timmar sedan jag lockades, och jag har varit ute och gått i det blåsiga vädret sedan dess, så dom har släppt ganska så mycket! (och så får ni bortse från mitt dumma utryck också – det är svårt att ta någorlunda bra bilder på sig själv ju!) Jimmy kände igen mig iallafall, så få vi se vad Pete säger när han kommer hem!

IMG_1762

Fast vi det laget finns dom nog inte kvar längre för innan dess har jag nog duschat bort dom.. Det lär nog bli flera och ‘färskare’ lock-bilder efter festen på Fredag tror jag! Verkar som dom flesta på jobbet skall vara med – bara inte S för hon har inga pengar.. synd!
Idag var A och jag luriga på jobbet! Vi köpte kex att ha till te’t/kaffet och satt och doppade i smyg – egentligen skall vi inte äta därute, det ser inte bra ut när folk kommer inn, men vi tycker det är orättvist att alla andra kan handla och knapra i sig godsaker när som helst och inte vi som sitter där ute förjämnan! Så vi smygåt Digestivekex med choklad när ingen såg! Egentligen tror jag inte det är så farligt, för D frågar alltid om vi vill ha godis när hon har handlat, och har kommit ut med tårta till oss hipp som happ, men det blir ju på henes villkår typ. Vi får se hur det går! Jag smygäter iallafall en styck digestive till mitt te på eftermiddagen!

Jag vill hänga upp julpynt och baka julkakor snart! Helst nu, men det är väl lite tidigt kanske? Vilket datum är det första advent i år? Då skall jag iallafall ha lussekatterna klara! Och om jag gör nog kanske jag tar med mig lussekatter inn till jobbet på Lucia i år. Om dom är snälla alltså… Och så har jag ingen adventssljusstake. Det måste jag ha, men det verkar inte vara lika vanligt i detta landet. Jag såg att Nova har börjat skylta med sina julsaker nu så jag går väl inn dit och tittar snart. Om inte annat så blir detmiallafall julkort därifrån.

Nu måste jag hitta på nån middag bara till mig eftersom Pete studerar. Men det är tråkigt att hitta på midag till bara en person!

7 Responses to “Lockiga Linn”


  1. 1 malou1950 november 1, 2006 kl. 9:40 e m

    Söndag 3. december är det första advent. Hurra, då har jag en vecka mer än jag trodde på mig! Jag skall vara uggla. ”Jeg kan ikke rekke opp labben, for da detter jeg ner” och ” Der kommer han” är dom två repliker jag har.

  2. 2 plingelinn november 2, 2006 kl. 8:20 f m

    villka dagar är det föreställningar?

  3. 3 anakira november 2, 2006 kl. 7:07 e m

    Kjempefine krøller! *misunne* Åå, jeg ønsker meg krølltang til jul. 🙂

  4. 4 plingelinn november 3, 2006 kl. 8:22 f m

    hehe.. mine kroeller er ikke laga med kroellyang, men med hair straighteners faktisk!

  5. 5 Maria Shira november 3, 2006 kl. 9:57 f m

    Hair straighteners? Det må du forklare Linn! 🙂 Dessuten var du fin med krøller. Farg håret brunt og du blir Silje! 🙂

  6. 6 plingelinn november 3, 2006 kl. 10:03 f m

    Ja..syntes det var rart selv, men H tok en sånn rette tang, og tvinna håret runt og trakk igjennom tanga, og så ble det sånn krållete! Magisk! Jeg får ikke lov til å farge håret mitt nesten – alle er så missunelige på hårfargen min her at hvis jeg sier jeg skal farge det snart så ser de sjokka på meg og trekker pusten og sier at det får jeg ikke lov til!

  7. 7 malou1950 november 3, 2006 kl. 6:11 e m

    Jaaaa! Kloka och förståndiga människor, dom skall du lyssna på!!!


Kommentera

