Jag fryser

Det är kallt, och jag har på mig vinterjackan idag. När jag gick förbi bagarn och tittade inn för att köpa en ostmacka eller liknande till frukost, så sa expediten med en gång jag kom inn: ‘a steak pie is it?’ och då kunde jag ju inte säga nej.. Har jag kanske handlat för många steak pies där eftersom hon tar fram dom med en gång jag visar mitt ansikte innanför dörren? Ja, det kvittar väl – steak pie är mums!

Nu kom morgonkaffet! Dags att värma upp mig lite!

9 Responses to “Jag fryser”


  1. 1 malou1950 november 1, 2006 kl. 10:19 f m

    Nu bleb ja hungrig också…Snääälla Linn, köp med er haggis hem till jul? Pretty please?

  2. 2 plingelinn november 1, 2006 kl. 10:21 f m

    Kanske det kanske. Vill du ha ost ocksa kanske?

  3. 3 Heidi november 1, 2006 kl. 10:52 f m

    Å det hørtes godt ut med pie. Her er det nå 8 minus. Det er kaldt ja så jag holder meg inne : )

  4. 4 plingelinn november 1, 2006 kl. 10:58 f m

    mm.. pie er kjempegodt! her er det ca 7 grader pluss, og ikke sa kaldt som det er i Norge – men jeg er blitt sa vant til dette klimaet na etter fire ar at jeg synes det er kaldt for det! Men sa blaser det ganske kraftig her og da, det gjoer nok at det foeles kaldere enn det er!

  5. 5 malou1950 november 1, 2006 kl. 11:21 f m

    Jatack, gärna ost också. Men haggis är viktigare!

  6. 7 malou1950 november 1, 2006 kl. 11:54 f m

    Jamen hur mycket har ni plats med? Kanske en burk med mince meat så att jag kan baka egna mince pies? Måns skall till Glasgow i början av december också, kanske han kan ta med sig nåt…För jag vill ju gärna ha Christmas Cake också, kom jag på nu. Och crackers!

  7. 8 plingelinn november 1, 2006 kl. 12:05 e m

    Jag vet inte hur mycket vi har plats med, beror pa julklappar och sa. Men mans kan sakert ta med nagot ocksa. Du far saga ifran narmare December vad som fortfarande behovs

  8. 9 related augusti 30, 2014 kl. 3:56 e m

    go here for best information on Recommended Studying anywhere


Kommentera

