Å vad jag gillar majs…

… tänker Jimmy och mumsar gladeligen i sig en hel burk om han får. Fast majs är ju gott i och för sig..
Idag är det Halloween och jag väntar och ser om det kommer fler ungar på dörren än det gjorde förra året. Då kom det bara en. I år har det inte kommit några so far. Fast dom slipper komma! Då äter jag upp godiset själv! Jag fick Skittles av SG idag också – så snäll är hon! Skittles har jag inte ätit på länge, förr brukade jag tråna efter skittles när jag inte fick tag på det i Norge, och handlade massor med burkar när jag väl hittade det på Svinesund. Jag vet inte om det finns nu heller i Norge? Men nu har jag ju daglig tillgång till Skittles, så då frestar det inte lika mycket. Finns så mycket annat godis. (Och jag som inte skulle äta mera godis i veckan innan jul… hmm.)

I lunchen idag gick jag och handlade mat. Jag hade en ide om att det skulle vara mindre folk på Somerfield klockan tolv på förmiddagen än det är klockan halv sex när alla har slutat jobbet! Hoho, då tog jag fel! Det var lika mycket folk där då – Så jag fick använda en halvtimme av lunchen på att köpa bröd, mjölk och leverpastej! 😐

Nu har Pete (som har fått lite löneförhöjning) stuckit iväg till boxningen, så jag är ensam om att slåss med eventuella spöken och vampyrer som vill ta våran chocklad! Vad elakt gjort av Pete…

Lite senare: Nu haglar det ute igen, och Jimmy stod och jamade utanför dörren och ville inn – tvivlar på att det kommer att vara ungar ute nu, och om det är det så öppnar jag inte dörren, för nu sätter jag mig med fötterna i ett varmt fotbad och låtsas som att det är snö som vr¨¨aker ner utanför och inte hagel!

2 Responses to “Å vad jag gillar majs…”


  1. 1 Heidi oktober 31, 2006 kl. 7:29 e m

    Her har det også varit lite med unger. Mulig vintervæderet setter grenser. Jag kjøpte en masse godt i helgen, trodde barna kom da, men inte. Så spiste opp det meste og måtte kjøpe nytt idag igjen. Og nu har det bare vært noen få unger så jag spiser godis som bare det. Inte sundt denne feiringen.
    Skittles vet jeg ikke helt hva er så det finnes nok ikke her i landet.

  2. 2 plingelinn oktober 31, 2006 kl. 7:39 e m

    nei… halloween er usunt som få! Men jeg spiser gjerne litt ekstra sjokolade når jeg har mulighet jeg 😉
    Skittles er kjempegodt, små fruktpastiller er vel det nærmeste jeg kan beskrive det som, men har aldri sett det i Norge, Svinesund var det nærmeste, og da var det importert fra Tyskland… Ha en koselig Halloween fortsatt!


Kommentera

