Hem till jul

Japp, Idag beställde vi flygbiljetter hem den 19 December, och jag blir som vanligt stressad bara jag trycker på ‘kolla flygavgångar’ knappen. Hur mycket kan gå fel liksom? ALLT! kanske Pete inte har nog pengar på sitt kort att betala biljetterna med(även om han har massa pengar att använda på kortet så kan ju kurserna mellan kronor och pund rasa, och två biljetter som kostar 5000 norska kronor kan plötsligt kosta 1500 pund!) Vårat flyg kan bli avbokat, det kan vara förseningar så att vi missar vidareflygningen i Stavanger.. med mera med mera. Ja det mesta KAN hända faktiskt! Så tänker jag, och det är ganska jobbigt!
Men vi har kommit över första hindret och bokat biljetter iallafall…

Jobb idag igen. helgen flög ju bara iväg som sagt. Imorse var det riktigt ljust och trevligt ute. Tror det kan ha något med att vi ställde tilbaka klockan att göra. Därimot var det desto mörkare när vi gick hem. Men det blir nog bättre med det med så fort dom tänder juldekorationerna. Jag och A skall hitta på något att ha som dekoration ute hos oss i receptionen, som inte kan vara farligt eller irritationsmoment. Alltså inte ljus eller skål med julgodis som folk som kommer inn tror dom kan ta av. Idag kom förresten en riktigt irriterande gubbe inn och skulle registrera sig. Han har varit inne förr och fått höra att han måste komma tillbaks när han har fått brev från home office som visar att han är registrerad hos dom. Idag kom han inn med sin kompis, som utbrast när jag sa att han var tvungen att registrera sig att ‘men han är ju inte från Polen!’ ‘nej’ sa jag ‘men det gäller faktisk inte bara Polen utan A8 länderna i EU det vill säga Sloveninen också’ Så han fick ett telefon nummer och gick sin väg. Sedan kom han inn IGEN och ville prata med mig. Då hade han varit hos arbetsförmedligen och dom hade sagt till honom att han behöver bara registrera sig när han hade ett jobb, så det i sa var fel. Sickna fasoner! Det kan väl hända att han inte kan registrera sig utan jobb, men det kan inte vi rå för, och vi har regler som vi måste följa – vi behöver se det brevet! Då blev han väldigt ‘ja jag förstår era regler, men nu vet jag inte vem som har rätt här…haha…’ och svamlade om det i 10 minuter medans jag repeterade att VÅRA regler säger att ALLA EUmedborgare från dom nyaste EU länderna MÅSTE ha ett brev som visar att dom har registrerat sig hos homeoffice’ Och det förstod han hela tiden. Men han förstod det inte nog till att sluta och tjata, och tydligen så tror väldigt många att om man har fått ett svar man inte gillar en gång, så hjälper det om man kommer tillbaks en annan gång och frågar samma sak! Då ändrar vi oss! jaja nog om det.

Middag?Jimmy
Middag snart eller? Kan ni skynda er på? Jag som har dukat och allt…hungrig!

Ikväll skall jag göra massa roliga saker. Tvätta, duscha, plocka ögonbrynen och andra sådana kuliga saker. Och så titta på Finding Neverland också, om jag har tid.. Möjligen börja klura ut lite frågor till quizzen på Söndag också.

0 Responses to “Hem till jul”



  1. Kommentera

Kommentera

