Norge i Sverige?

hihi… När jag sökte efter Norge på google earth så zoomar den inn mig i Sverige. nordöst om Råberg uppe i fjällen närmare bestämt! Och jag kan inte se någån nordpol?? Fast annar har jag jättekul med googleearth, och kan se på mitt hus ovanifrån! Fast det verkar vara en gammal bild – Det står nämligen inte bara en röd bil utanför vårat hus!

jaaa.. annars är det söndag. och jag har fått tummen ur och tagit fram värmeelementet i datarummet – det behövdes nu, mina händer är ju iskalla!Helgen går ju jättefort – även om vi har fått en extra timme idag och allt! Pete och Gary är ute på pub nånstans, och jag som egentligen skulle följa med sitter hemma. Jag orkade inte gå ut. jag är trött. När dom kommer hem sedan skall vi ha pizza, som jag inte gjorde igår eftersom vi hade lasagna kvar, och Gary skall försöka övertala oss lite mer att skaffa Sky så han kan referera oss. Vi får väl se hur det blir.

Usch.. jag skriver inte så mycket intressant om dagarna, men det händer ju inte så mycket intressant heller – vi får se hur det blir nästa helg efter jobbfest och middag med Pete och James…

12 Responses to “Norge i Sverige?”


  1. 1 Heidi oktober 29, 2006 kl. 4:01 e m

    Jag skulle zooma inn på Sverige for en stund siden, da havnet jag i USA, konstiga greier……

  2. 2 malou1950 oktober 29, 2006 kl. 4:48 e m

    Jamen jag kan ju inte köpa en dammsugare till er här i Norge. Om ni får typ två tredjedelar av vad en dammsugare kostar tillsammans? Fast då kan jag inte köpa många andra julklappar till dig, och inget dyrt till Pete…

  3. 3 plingelinn oktober 29, 2006 kl. 7:07 e m

    Heidi: Ja… det verkar lite konstigt ibland… hehe… fast kul är det ju ändå tycker jag.

    Mamma: Ja alltså dammsugare står inte högst upp på listan alltså – vi kan ju spara ihop till en själva också 😉

  4. 4 malou1950 oktober 29, 2006 kl. 9:46 e m

    Betyder det att ni INTE vill ha £100 till en dammsugare, och lite andra presenter från din önskelista (och så kanske jag målar lite julsaker)Då tycker jag att du är dum, för vi tyckte det var en så bra idé!!

  5. 5 plingelinn oktober 29, 2006 kl. 9:59 e m

    ja men… om det tar bort andra roliga presenter så… jag gillar småsaker…

  6. 6 malou1950 oktober 30, 2006 kl. 7:37 f m

    Jamen poängen var ju att det inte tar bort så många roliga saker från din önskelista, men från Petes!!

  7. 7 plingelinn oktober 30, 2006 kl. 7:44 f m

    Ja men Pete önskar sig ju nästan ingenting ändå.. jag vet inte vad han vill ha.

  8. 8 plingelinn oktober 30, 2006 kl. 8:16 f m

    hmmm… Det ar kanske en bra ide.. sa kan jag hitta nan sak till som kan vara fran er eller nat. Nat som inte ar sa dyrt typ?

  9. 9 malou1950 oktober 30, 2006 kl. 10:26 f m

    Ja. Låter som en bra ide. Förresten vet du att jag säger varje år att det inte blir så många paket…men det funkar ju aldrig!

  10. 10 plingelinn oktober 30, 2006 kl. 10:50 f m

    ja men dom behover inte vara dyra heller. Du vet ju att jag gillar vad som helst typ. Jag ar jatteenkel att handla for! Tycker jag sjalv iallafall 🙂

  11. 11 malou1950 oktober 30, 2006 kl. 11:28 f m

    Jadå, det är du visst det. Finns det inte nåt PC-spel eller annat som Pete vill ha? Annars köper jag en slips – bara för att retas!!

  12. 12 plingelinn oktober 30, 2006 kl. 11:38 f m

    Det kommer ut en ny nintendo konsoll i November, sa det kommer att finnas MASSOR av spel och saker till den som Pete vill ha!


Kommentera

