Pengar pengar pengar

Jaaa.. så har jag använt mera pengar… asch.. MEN idag handlade jag nåt som jag har vetat att jag var tvungen att handla i oktober / november ända sedan Mars – så jag har EGENTLIGEN inte så dåligt samvete för det! Köpte en vinterjacka nämligen, och inte bara en söt jacka från H&M eller Top Shop som är fin men man fryser ihjäl sig i, utan en riktig vattentät och vindtät jacka med fleece foder från Columbia, inne på John Lewis. 70 pund kostade den (blir väl ungefär ca 1000 kr?) Och hittils är jag väldigt nöjd med den, tror jag kan ha använding för den ett bra tag.
Så tittade jag små smått efter ett par julklappar också, och i år måste jag säga att jag har svårt att tänka ut saker! Speciellt till Pappa, Måns, Matts och Marit – och det är ju majoriteten av mina julklappar – så säg gärna ifrån om vad ni vill ha! Mamma är ganska lätt att lista ut till – det mesta jag gillar gillar hon med 😉

Vi fick brev i posten idag om att Simba snart skall få sina sprutor och vi måste boka tid hos veterinären. Vi skall nog säga ifrån till dom att Simba inte heter Simba längre, utan Jimmy. Jimmy jagar förresten en fluga – det är kul att titta på! Massa hopp och slag i luften!

Igår var rätt så trevligt hos Sarah – bortsett från att jag klarade att förstöra hälen på mina stövlar! 😦 Den biten som sitter under hälen klarade jag att dra ur på nåt sätt. Har bankat inn den lite igen, men fick inte tillbaks den helt. Kan fortfarande gå med dom, men skall nog ta inn dom till en skomakare och be honom slå inn hälen åt mig igen! Fick låna med mig ett par dvd’r med mig ochså, så efter strictly come dancing och Robin Hood ikväll skall jag nog antingen se på Clueless, Finding Neverland, eller The Others. Har inte riktig bestämt mig för vilken ännu.
Så lovade jag Pete att göra en pizza också, så jag får väl göra det då.

2 Responses to “Pengar pengar pengar”


  1. 1 malou1950 oktober 28, 2006 kl. 2:22 e m

    Pappa säger att han vill ha snälla barn. Och en ny ficklampa. Och en ny batteridriven elskruvmejsel. Eller en borrmaskin istället. Eller nån rolig DVD, säger han att han kan tänka sig, men han vet inte riktigt vad. Vad kostar egentligen en sån dammsugare som ni vill ha? Och kan du inte bränna Clueless till mig?

  2. 2 plingelinn oktober 29, 2006 kl. 3:43 e m

    Dom kostar olika. VI vill ha en som inte behöver påse. Helst en dyson, men dom är dyra. Den billigaste vi sett kostar typ 150 pund. Fast det finns villigare påslösa som inte är dyson också. Och så länge vi har en dammsy\ugare som funkar bättre än den vi har nu som är jättedålig.

    âr det en maglite han vill ha?

    Och jag har inge dvd brännare tyvärr.


Kommentera

