Fredag igen

Japp så blev det Fredag. Och detta är sista fredagen som vi slutar halv sex framöver. För ägaren av företaget tillhör nån slags religion som startar sin Sabbat när solen har gått ner på fredagar. Och eftersom hon är snäll så låter hon oss delta i det med. Det vill säga från och med nästa fredag slutar vi klockan halv fem, och så blir det tidigare och tidigare tills vi slutar vid tre tiden i december. Hur länge det här håller på vet jag inte, men trevligt är det ju. Jag tror vi får betalt fram tills halv sex ochså, även om vi slutar tidigare!

Nästa fredag blir det hejdå fest för SG ochså – med party på kontoret och så på mexikansk resturant.

Ikväll därimot skall jag hälsa på Sarah och Adam, och dricka lite Cider, Jag presterade ringa henne igår från jobbet, då jag egentligen ville ha tag på S för att fråga en sak. men eftersom jag har fyra olika Sarah’s på mobilen så ringde jag fel, och märkte inte detta förrns två minuter inn i samtalet. Sarah tyckte jag pratade massa konstigt som hon inte fattade – och det är ju inte direkt undra på!

Det där regnet som skulle komma igår kom inte förrns på kvällen – så det var ingen större fara. Fast det blev blött på våran fönsterkarm, eftersom det droppar från taket. Så hela natten låg det och plaskade… mycket irriterande!

Snart så skall jag kanske klippa håret också – OCH få inn lite färg i det, beror på hur mycket dyrare det blir. Fast inte innan Fredag för H vill locka mitt hår då. Det kan ju bli spännande.

Nu måste jag mata katten!

0 Responses to “Fredag igen”



  1. Kommentera

Kommentera

