Regn, gafflar och massage

Vädret imorgon kommer visst att domineras av Heavy Rain. Jag längtar redan… Och så skall det vara Gale force winds också, så paraply lär ju inte hjälpa mycket! O så kul det är att bo i Skottland ibland! Fast det kunde varit värre. Jag kunde bott på Östkusten..

Och så undrar jag en sak. Varför har det sig så att man aldrig har rent bestick? Även om man har diskat? Och om man HAR rent bestick så har man bara rent av en sak – alltså man har knivar, men inte gafflar? Jag misstänker att det har att göra med att vi inte har smörknivar i huset, och det är det alla knivar används upp till. Men gafflarna.. jaa.. det är väl husnissarna som tar dom då då? (såg du mamma? då DÅ!)

H på jobbet har förresten jobbat hos frisör. Där lärde hon sig hand massage, och huvud massage. Hon gillar att uppfriska minnet på mig! Det får hon gärna göra.

Nä hör ni – nu pladdrar jag bara! Skall slita mig bort ifrån datorn, och lägga mig i lagom tid så att det KANSKE blir lite lättare att stiga upp imorgon! (Fast jag tvivlar på just det)

Nattinatt!

2 Responses to “Regn, gafflar och massage”


  1. 1 malou1950 oktober 25, 2006 kl. 8:29 e m

    Jättebra, Linn! Det tar sig…Men jag tror inte det finns hustomtar i Skottland, jag tror att det är lånarma. Skall jag köpa några äkta skandinaviska smörknivar och skicka till dig? Och hur går det med Princess Diaries???

  2. 2 plingelinn oktober 26, 2006 kl. 7:20 f m

    Om du vill sa. Jag tror inte det ar sa manga som fattar konseptet smorkniv har. Jag har kikat lite efter den nya boken, men det ar fortfarande bara den som inte ‘passar in’ i samligen. Fast om den andra inte kommit ut innan jul sa koper jag den anda.


Kommentera

