Helg

På fredag slutade jag klockan halv tolv för att ta tåget ner till St.andrews och tandläkarn. Räknade med att jag hade minst två hål – men jag hade inga! 😀 Det är nog typ första gångne jag gått till tandläkarn på fyra år, och inte haft nåt problem / hål. Så nu behöver jag inte ta några extra dagar ur min julsemester för att åka ner igen!
Annars var det fint i St.andrews – strosade i stan och tittade i dom vanliga butikerna, köpte god glass, och Följde med James på Drouthies (och andra ställen) som har blivit uppgraderat. Lördagen var stort sett det samma. Handlade got bröd och te, James bjöd på lunch, och på kvällen tittade jag och Margaret på vanliga Lördags tv’n.
Jag har köpt sockar också! James tyckte det var pinsamt eftersom jag handlade på barnavdelningen – jag köpte miffy sockar, hello kitty sockar, och tåsockar – Och dom hade bara ett par tåsockar kvar mamma, men jag skall titta andra ställen! Sköna är dom iallafall – fast jag törs ju nästan inte använda miffy och hello kitty sockarna! Dom blir ju smutsiga då!

Fast lite sorgligt var det också – Muffin och Willow verkar vara på slutet nu, Willow är jätte ynklig, döv, mer eller mindre blind, har haft ett stroke för ett par år sedan och har ingen kontroll över sina klor (hittade henne hängandes på en stol – hon hade försökt hoppa upp, men inte klarat det, fast hennes klo hade fastnat och hon kom inte loss, utan hängde där med tassen lite vriden, såg jätteont ut!) Det enda Willow vill nu är att sitta på en människa, eller helst bli buren. Och bär man henne så hänger hon sig fast som en liten koala björn coh vägrar att släppa. Willow har ju varit senil ganska länge nu, men muffin har jag inte sett så dårlig förr! Döv han också och dessutom har han dårliga njurar och hostar som en gammal gubbe som rökt hela sitt liv! Tydligen så vill dom bara klappas eller sova, och helst smyga sig inn i hörn och garderober. Pete’s mamma tror att Willow kanskje gömmer sig i hörn för att det är trygt och varmt, och lite för att hon på nåt sätt letar efter ett ställe där hon kan lägga sig och somna inn i lugn och ro, samtidigt så hoppas hon att det är det som kommer att hända, så att hon slipper att ta dom till veterinären och behöva bestämma sig för att avliva dom. katterna har ju inte ont eller så – dom är bara gamla och skröpliga 19 år som dom är.. usch ja. Det är lessamt, men kan vara goda möjligheter för att det var sista gången jag klappade Willow som låg i mitt knä nu! 😦 Iallafall tvivlar jag starkt på att dom fortfarande finns kvar vid den här tiden nästa år..

Den här veckan måste vi ta tag och städa i lägenheten! Det är helbombat! (igen) Fast inte ikväll – jag är för trött för det. Helgen har bara flygit iväg med sig!

0 Responses to “Helg”



  1. Kommentera

Kommentera

