Tjejsnack Vecka 42

Veckans tjejsnack också dåra!

Böcker:

Gillar du att läsa böcker?
Jo det tycker jag är trevligt. Om jag gillar boken alltså.
Hur många böcker läser du per år?
Det beror på. Ibland läser jag mycket, ibland läser jag mindre. men mer än 10 i året iallafall!
Vad för sorts böcker läser du helst?
Olika, roliga ‘tjej’ böcker, klassiker, Wahlströms ungdomsböcker (typ Lotta och fröken Sprakfåle) Sagor, barnböcker. âr mindre förtjust i typiska böcker som ‘alla’ gillar som är djupa og samhällskritiska och allt det där. Dom brukar jag inte orka med hela tiden.
Favoritförfattare
Liiiiite för många för att komma ihåg…
Gillar bland annat Astrid Lindgren, Selma Lagerlöf, Victor Hugo, Marian Keyes, Cecelia Ahern, Meg Cabot och en massa massa mer!
Bästa boken du läst?
Igen, omöjligt att välja!
Harry Potter
Madicken
Mio min Mio
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige (måste jag förresten lägga till på julklappsönskelistan!)
Les Miserables
Princess Diaries
P.S I love you
Chocolat
och inte minst!–> The Lost art of keeping secrets en bok jag köpte bara som extra eftersom det var tre för två deal just då.. ångrar inte alls! den var supermysig!

0 Responses to “Tjejsnack Vecka 42”



  1. Kommentera

Kommentera

