Så det kan bli!

Blöt
H hade gjort så fin fransk fläta på mig på jobbet idag, och så bara regnar det ute när jag går hem. Då blir man såhär i ansiktet. Rödsvettig och klibbig och håret rinner! Det är kul att bo i Skottland ibland.. inte.

Egentligen skulle jag simma idag, men jag orkade inte det. Ta buss hit och dit i mörket och ensam hem när det regnar och tjafs – vi simmar nästa vecka istället. Dessutom blev jag ju så orolig när mamma ringde, och trodde att nån var sjuk / döende. Jag är sånn – tror alltid att det värsta som kan hända händer! Igår fick jag inte använda mitt kort i Spar butiken, och trodde resten av kvällen att nån stulit alla mina pengar genom att knibba mina kortdetaljer från nånstans! Även fast Pete påpekade flera gånger att det stog ‘reading failure’ och inte ‘card declined’ och att den kortmaskinen alltid krånglar! Tur som det var så hadde ingen stulit mina pengar!

Jobbet var slött idag! Satt i en och en halv timme och gjorde mest ingenting. Har uppdaterat fönstret lite och satt upp nya job specificeringar. Detär trångt i det fönstret och fastnar man, vilket är lätt att göra så står man där med magen / rumpan (beroende vilket håll man står) upptryckt mot ett plexiglas vänt ut så hela storgatan kan se! Jättekul! Men det gjorde inte jag! Denna gången…

Nu har jag redan postat tre innlägg – så folk lär väl vara trötta på mig vid det här laget.. Jimmy är iallfall trött på att det regnar och han inte fått nån mat – så jag får väl ta itu med det. Typ, demonstrera mot regnet eller nåt…

0 Responses to “Så det kan bli!”



  1. Kommentera

Kommentera

