Födelsedagsfirande

Blev riktigt lyckat igår med S’s firande tycker jag, även om jag var säker på att hon hadde listat ut det.
Jag hadde ju bakat en kladdkakak som jag skulle gå inn och gömma innan hon kom inn till jobbet, hadde den i en plastpåse. Så typiskt nog var det den dagen som D hade glömt nyckel till inngångsdörren, därmed var vi tvugna att stå utanför och vänta på honom! Och då kom ju S innan jag hann gömma kakan, så jag stod där med kaka i handen och låtsades som om det var min lunch. Tydligen så trodde hon visst att det var min lunch eller nåt, men hon tyckte jag uppförde mig väldigt konstigt som var så vaktsam över min mat – hon hade ju inte tänkt stjäla den! 😛
H och jag gick och handlade i lunchen sen. Först 25 pund i presentkort i the Pier, sedan en kaka från M&S (för den hade ju fyllning och dekoration på) Och sedan smällde vi av med resten av pengarna i Lush. Jättekul var det, och vi handlade så mycket att expediten bjöd på gratis innslagning-fast han var tvungen att bjuda på två innslagningar för vi fick inte plats med allt i bara en stor låda!
vid te-pausen klockan tre ordnade vi sedan kakan. Jag hade innan haft mycket besvär med att smyga ner alla grejerna i köket, eftersom S sitter precis vid dörren, men det hade gått bra också. Hon trodde bara jag hade urinvägsinfektion och sprang på toaletten hela tiden 😀
N kom ner och hjälpte till att tända ljus och så, som vi gjorde uppe i trappan. Då höll E på att förstöra med att utbrista *Det luktar bränt- luktar ni bränt? typ, det luktar som om nån tänt ljus!* Så N och jag fick genast springa ut och börja sjunga! Väldigt glad och överraskad tror jag att hon blev! Och hon gillade iallafall presenterna!

Efter jobbet ville S att jag skulle följa med ut på en födelsedags cider, hon ville bjuda eftersom jag bakade en kaka. Men C hade ju bett mig säga nej till det eftersom han hade planerat en överraskning åt henne, så jag sa att jag var tvungen att sticka hem till Pete. *men ta med honom också då!* sa hon då, så jag fick ljuga och säga att Pete var på dåligt humör och inte ville! S var därmed övertygad om att Pete inte tycker om henne! Jag kom överrens med C att jag skulle ringa upp vid 6-tiden och fråga om jag fortfarande fick komma med på en Cider, för då var överrasnkingen klar, så det gjorde jag ju. S var jätteglad och hade fått besök ända från Bradford från hennes kompisar, så jag och Pete (som förklarade att han INTE tyckte illa om S) gick med dom ut på stan en sväng, och åt middag med dom innan vi stack hem.

Det var den Fredagen! Nu är det helg och jag vet inte vad jag skall hitta på! Har fått Spa presentkortet från Pete’s skola! Half-day package på Spat! Man kan mixa och matcha lite, men jag väljer nog back, neck and shoulder massage, file and polishing on hands, och i tillägg får jag fri tillgång till Hammana Room (vad nu det är) Aroma Room, Rock Sauna, Hydro and Massage Pool, relaxation in the members lounge, och gratis lunch! 🙂 Pete är så snäll så!

0 Responses to “Födelsedagsfirande”



  1. Kommentera

Kommentera

