kontrakt, födelsedag och jubileum

När jag kom inn på jobbet idag sa D att hon som jag vikarierar för inte vill komma tillbaka. Så jag kan välja om jag vill jobba ut mitt nuvarande kontrakt och bestämma mig i Februari om jag vill vara kvar, eller om jag vill gå över till fast anställning redan nu. Sa att jag går gärna över till fast lika gärna med en gång, så när M kommer tillbaka så skulle vi prata lite mer om det. Sedan verkar det vara lite andra ändringar på gång också, men det är inte alls säkert, så skriver inte mer om det nu i förskott.

S har födelsedag på Söndag, så jag har fått i uppdrag att samla in 3 pund från var och en, få tag i 20 pund från petty cash, och sedan köpa presenter, kort och tårta för dom pengarna! Blir väl uppimot 80 pund att handla för, så på Bryant lönar det sig att ha födelsedag verkar det som! Imorgon går jag därmed ut och shoppar som en del av mina arbetsuppgifter 😀 Jag tror jag vet ungefär vad jag skall handla också – stal C’s email address från hennes Mail och rådfrågade honom, och så bakar jag kanske en kladdkaka själv och tar med!

Pete och jag har fyraårs jubileum idag! Fast vi gör inte så stort väsen ut av det, eftersom Pete inte kommer hem förrns i nio tiden ikväll, och vi var ute och åt förra veckan. I helgen hittar vi nog på nånting, typ går på bio eller så!

Det börjar bli mörkt ute på mornarna och eftermiddagarna nu! Vilket gör det ännu värre att stiga upp om morgonen! Speciellt eftersom det är så kallt utanför täcket också!

Nu skall jag hitta på nåt til middag! Fiskpinnar eller nånting lika nyttigt!

4 Responses to “kontrakt, födelsedag och jubileum”


  1. 1 anakira oktober 11, 2006 kl. 6:07 e m

    Gratulerer med fireårsdag! 😀

  2. 3 Ingeborg oktober 11, 2006 kl. 7:14 e m

    Fire år slår mine fire måneder. But stil… Jeg jobbet jo en stund først. Det er jo kjempebra om du kan få fast stilling nå med en gang, for da kommer du vel til å få litt flere bonus med på kjøpet? Eller hur är det? Høsten kommer til Dublin også, det regnet i natt igjen. Ettermiddag var fin og solen skinte, heldigvis. Så jeg gikk hjem med da fikk jeg en strekk i låret og ikke hadde jeg veksel til bussen heller, så jeg måtte bare gå hjem.
    Skal legge meg snart, for i morgen skal jeg inn tidlig for å jobbe på biblioteket.

  3. 4 plingelinn oktober 11, 2006 kl. 7:24 e m

    vet ikke hvordan det er med ekstra bonus, men jeg skal nok nevne litt angående lønna når jeg snakker nærmere med dem om det. Her er det bare regn og vind og mørkt her 😦 Men te funker fint om høsten!


Kommentera

