Muffins, Lush och Spa

Det blev björnbärs muffins med kokos till slut. Dom blev goda. Skall ta och lägga ut receptet nån gång, i en egen recept kategori 🙂 Fast Pete har inte ätit några alls, eftersom björnbär tydligen inte är gott? jaja.. mer för mig! Om inte nu Gary som är och hälsar på äter upp dom flesta först.

Var och handlade på LUSH (igen) idag – men jag var duktig och köpte bara det jag behövde. Mit balsam tog nämligen slut igår så det blev nytt balsam. Innan hade jag prövat ‘Jungle’ balsamet:

Men det var lite så som så med det. Det tog en stund att vänja sig till den lite gräsiga lukten, och när man hadde använt det en stund bröts det av i småsmåsmå bitar, eftersom det är ‘fast’ balsam. Så jag skall testa detta istället:

Det är ‘vanligt’ balsam, och luktar vaniljglass – Honugsvatten, vaniljstång och appelsin, jordgubbar, salvia oc lavendel finns det i! Så får vi se hur det funkar!
(bilderna är förövrigt lånade från LUSH)
Men som sagt jag var duktig och köpte inte talkumpuder som jag hade planer på. Men så sa S också att när hon åker ner till Leeds nästa vecka så skall hon kanske gå och handla med sin kompis som jobbar på Lush, och får 50% rabatt – så då skulle jag få skriva en liten lista 😉

Tio minuter innan jobbet slutade idag kom Pete inn för han hade fått gå hem tidigt! Och så har det varit omröstning om Employee of the Month och Pete vann! 😀 så han får en halv dag ledigt nån gång + att han får några vouchers för spa-behandlingar! Så synd bara att det är till ett Women only spa 😉 😛 Pete sa han inte visste om han inte fick kupongerna på grund av det, men det borde han ju! Han har ju vunnit dom lika mycket som nån annan! Och isåfall är det ju en ypperlig vardagspresent till mig! Han skulle undersöka det!

Nähäpp. Nu får jag avlsuta för idag – skall gå och testa nya balsamet! Och dammsuga, och vara social med pete och Gary. Ordningen har jag inte helt bestämt än!

0 Responses to “Muffins, Lush och Spa”



  1. Kommentera

Kommentera

