Massa björnbär, hästar och bula i huvudet

Photo130 Photo132 Photo133 Photo134

Typ såhär såg min Lördag ut! Vid tolv-tiden tog jag bussen upp till Hazlehead och fick kaffe hos S och C innan S och jag gick igenom Hazlehead Park för att hitta skogen. Jag hadde med mig kamera, men precis när jag skulle ta bild av några bär som jag tror var slånbär, men inte var säker på att det var slånbär (så jag skulle ta bild så jag kune fråga mamma) Visade det sig att det inte var batteri kvar. Min kamera är alltså jättedålig och går igenom helt ny-innköpta batterier på lite mer än en vecka! 😦
Så det blev bilder med mobil-kameran istället!

Skogen hittade vi iallafall – Och massa massa björnbärsbuskar som vi plockade av! Jag kan inte komma ihåg att jag har plockat björnbär nån gång, det har jag säkert, men om inte så har jag det nu iallafall! Sticksigt var det. Lite grann.
Det finns visst nåt häst center (eller stutteri kanske det heter?) där uppe som vi försökte leta oss fram till, men det närmsta vi kom var två hästar. Fast dom var ju trevliga! Dom försökte sno våra björnbär också – men dom klarade det inte!

I ungefär tre timmar var vi ute och gick, och var så glada och pratade om att det var så trevligt att inte vara inne i stan och använda massa pengar för en gångs skull. En kvart senare hade jag använt 50 pund o_O…. Men det är inte liiiiika illa som det låter!
Vi gick nämligen inn på ett garden center där uppe, och jag väntade mig att det bara skulle vara massa blommor och allskens sådana grejer, men det var massa massa fina saker! (Och mera jul där än det var i John Lewis senast… hmm…) Och bland annat en djuraffär. Så jag köpte en kattlucka til Jimmy, eftersom vi ändå skulle ha en. Egentligen var det tänkt att jag skulle åka ner till Aberdeen Beach och köpa en kattlucka idag, men eftersom jag nu hittade en igår så slipper jag ju det! Bra va? Så egentligen tycker jag inte det gjorde nåt att jag använde lite pengar till slut ändå, eftersom det var nånting vi skulle köpa ockesom.

Såååå… vad skall jag nu göra med mina björnbär? Dom står i kylskåpet och väntar på att jag skall bestämma mig. Blev ju inte så jättemånga, eftersom det var lite sent i sesongen vi hittade dom, men nog til en sats muffins iallafall? eller en kaka… eller nåt? Jag får gå och leta lite recept helt enkelt.

Har förresten en konstig bula i huvudet! Sitter ovanför nacken och är ganska öm, både när man tar på den, och när man inte rör vid den är det svakt huvudvärkigt. Vet inte vad det kan vara, den bara dök upp igår.. kommer inte ihåg att jag slått mig, men kanske det är mitt huvud som säger åt mig att jag inte skall ligga så mycket i soffan hela dagarna? Just nu känns det som det har blivit liiiite bättre – vi får väl se hur det går.

Och appropå soffliggande: Igår började två nya tv-program som jag kommer att titta på dom nästa tolv veckorna: BBC’s nya version av Robin Hood (lite fånigt till tider, men ganska trevligt ändå) Och strictly come dancing (finns på norsk tv och heter då ‘skall vi danse’ men jag törs slå vad om at BBC’s version är mycket bättre) Så då kan jag sitte inne varje lördagskväll och mysa i soffan!:D

Pete var också jätteglad igår, eftersom Skottland vann över Frankrike i fotboll! Lite av en sensation! Nu ångrar vi lite att vi sa nej till James när han kunde skaffa biljetter till den matchen i Glasgow – men det är lätt att vara efterpåklok!

Nu har jag bablat nog, och skall klä på mig… eller vad håller jag på med? klockan är bara halv tio på söndagsmorgonen och jag har varit vaken och uppe ur sängen i en och en halv timme redan! 😮

6 Responses to “Massa björnbär, hästar och bula i huvudet”


  1. 1 malou1950 oktober 9, 2006 kl. 3:42 e m

    Apple&blackberry crumble låter väl som en bra ide…äpplebåter, björnbär, socker och så smuldeg över. Jättegott!!Jag gjorde också av med pengar i helgen – jag o Åsa shoppade, medans Lasse o pappa var på landet. Du skulle gilla att shoppa med Åsa, hon älskar att gå runt och titta i alla affärder även om hon inget skall ha. Har köpt julklapp – till dig!

  2. 2 plingelinn oktober 9, 2006 kl. 4:04 e m

    weeee! vad har du kopt for nat?
    Jag har redan gjort muffins, men jag har lite bjornbar kvar sa…

  3. 3 malou1950 oktober 9, 2006 kl. 4:31 e m

    Jag talar väl inte om vad jag har köpt heller – det är ju en julklapp!! Har du skickat mina skor förresten?

  4. 4 anakira oktober 9, 2006 kl. 5:10 e m

    Mmm, bjørnebær. *tankesende* Send dem til meeeeg…

  5. 5 plingelinn oktober 9, 2006 kl. 6:11 e m

    Mamma : neeeej 😳 men dom är nerpackade så jag skall genast bära med dom till posten imorgon! F’låt! Jag är en förfärlig dotter! 😦

    Anakira: hmm…. har litt björnebär igen da… kan putte ned noen i en konvolutt og sende :p

  6. 6 malou1950 oktober 9, 2006 kl. 8:26 e m

    Det krävs nog väre saker än så för att vara en förfärlig dotter…Kram!


Kommentera

