sleten

Fredagar är absolut dom dagarna jag har svårast att gå upp om mornarna. Antagligen för att jag är less efter att ha gått upp lika tidigt varje dag fyra dagar innan. Sånt behövde jag ju inte när jag studerade 😉 Idag tog det 40 minuter i duschen / badrummet innan jag var någorlunda förberedd på att gå ut och göra iordning matlåda til lunchen och äta frukost. Men det hjälpte inte.. jag vaknade inte riktigt förrens en timme innan lunchen ändå, och en halvtimme efter lunchen var jag redan trött efter ‘hela’ dagen på jobbet!

 S och jag skulle gå ut och ta en öl efter att vi var klara, och det blev till att vi hängde på en massa andra folk som också skulle det. Pete kom innom eftersom han var på väg hem efter sitt jobb också. Men vi stannade inte så länge jag och Pete – vi var alldeles för slöa! :p Vi kommer nog att gå och lägga oss vid nio tiden eller något liknande ikväll, eller somna framför Tv’n i soffan eller nåt! Inte så illa för mig – jag har ju ledigt i helgen, men Pete måste upp på skolan och göra nåt hela dagen både på Lördag och Söndag! Själv tänkte jag ta en tur och kolla skogen som ligger uppe vid Hazlehead park tillsammans med S imorgon. Blir nog inte samma som att gå ut i skogen i Norge eller Sverige, men man tager vad man haver.. (eler går där det finns stigar kanske – i detta fallet)

Annars på jobbet idag gick det trööögt… höll ju på att somna hela tiden (Har jag sagt att jag var / är väldigt trött förresten? 😉 ) Jag och A tävlade om vem som kunde ha karameller i munnen längst utan att bita isönder dom. Jag Vann – 4 gånger! Men A var ju tvungen att göra av sig med sin karamell varje gång hon svarade i telefonen, och är man receptionist så blir det ganska ofta! Så resultaterna var väl kanske lite ojämna… Neeej.. nu skall jag lägga mig i sängen eller i soffan med en kopp te, några kex och en bok tror jag… nattinatt!

6 Responses to “sleten”


  1. 1 Fröken Jordgumma oktober 6, 2006 kl. 7:30 e m

    Var bara tvungen att titta in här också! 🙂 Tack för kommentaren.

    Hit kommer jag gärna igen! 😉
    Kramar, fröken Jordgumma

  2. 2 plingelinn oktober 6, 2006 kl. 7:40 e m

    Vad trevligt! Alltid lika roligt med besök 😀

  3. 3 Ingeborg oktober 7, 2006 kl. 9:52 e m

    Linn, jeg tror du må gi meg noen tips i det å få med seg kjærester hjem til Norge. Det er ikke så lett i dette tilfellet…

  4. 4 plingelinn oktober 8, 2006 kl. 8:38 f m

    hmmm.. tricky tricky tricky… er det sånn til jul og slike høytider du tenkte på eller bare hjem generellt?

  5. 5 Ingeborg oktober 8, 2006 kl. 10:01 f m

    Bare hjem generelt. Det er snakk om nyttårshelgen…

  6. 6 plingelinn oktober 8, 2006 kl. 10:15 f m

    hmmm… nyttårshelgen har jeg aldri klart å få med meg Pete til Norge på 😉 Men du bør ikke nevne prisen på øl som et argument ihvertfall!

    neiisj.. jeg vet ikke jeg?Du får lokke med mat og presanger kanskje?


Kommentera

