Italienskt!

Idag har det inte regnat, därimot har det varit jättekallt! Verkligen höstkallt – Så jag hade vant-premiär imorse när jag gick till jobbet! Och så kan jag tänka mig att det blir kallt att sitta där ute i receptionen när det blir ännu kallare ute, men tydligen så får vi ut några element dit vid den tiden. Hoppas på det.

Dagen gick långsamt idag, och på lunchen fick jag springa rundt till banken igen! Jag gjorde nämligen misstaget att ta ut hundra pund istället för tio (tryckte fel) och eftersom jag inte tycker att det är så smart att gå rundt med så mycket pengar i en plånbok, därför att det lätt används till onödiga saker på det viset, så gick jag och satte tillbaka 95 pund i banken igen.

H, A och jag satt och pratade om musik också, mot slutet av dagen när H började prata om nån technolåt hon hört i Tyskland i sommras som var så bra, fast hon visste inte vad det var för låt. Då testade jag att spela upp Boten Anna åt henne som ligger på min Ipod (fråga mig inte varför den gör det). H blev aldeles lyrisk och ville att jag skulle översätta och allt :p Hur översätter man det liksom?.. jaa.. den handlar om en bot på en IRC kanal… låter ju urdumt! (och det är det ju också…)

När Pete kom hem ville jag gå på bio. Så jag lurade med honom på det.. fast vi kom aldrig dit. Han ville nämligen ha mat först, så vi gick till en liten trevlig italiensk resturang vi aldrig varit på förr, och kom på att det kan ju vara våran anniversary middag, fast 6 dagar för tidigt. Och sedan var jag så mätt att jag orkade inte gå på bio. Så vi går på bio nästa vecka istället, när jag inte är för mätt för att äta popcorn! Maten var jättegod! Jag bestämde mig för att testa nåt annat än Carbonara denna gången, och hadde tagliatelle med Kungsräkor, Parmaskinka, och Citron och saffransolja över. Det var gott. Men jag fick en konstig skål med vatten bredvid mig, som det var citron i, och jag trodde han sa det var citronolja, så jag hällde lite över min pasta. Sedan sa Pete att det var för att tvätta händerna med efter att ha skalat räkorna 😉 Men det märktes inte att min pasta var urvattnad! Så fick vi Limoncelli efter maten också, fast jag drack inte upp min.är inte något större likör-fan.

Nu sitter jag med saffranshårinnpackning i håret och skall snart gå och duscha bort det, fast först måste jag kolla tvätten. Klarade att skvätta massa flottig saffransolja på tröjan idag, när vi åt, så det var rakt inn i tvätten med den när vi kom hem! Jimmy verkar förresten ha en liten fetisj för tvättmedel…. han luktade på det som om det vore kattmynta… hmmm.. konstig katt!

4 Responses to “Italienskt!”


  1. 1 malou1950 oktober 4, 2006 kl. 8:38 e m

    *Fniss* Har aldrig dina mamma tagit med dig på fin restaurang??? Äta sköljvatten…Jag blev jättehungrig. Vi har bara ätit färdiglagad kycklinggryta från Meny idag, jag orkade inte göra mat.

  2. 2 plingelinn oktober 5, 2006 kl. 7:21 e m

    Ja jag kommer inte ihåg att ha fått sånn till maten förr iallafall…

  3. 3 Alyssa oktober 5, 2006 kl. 10:12 e m

    Oooh, Limoncello… det kommer fra der vi har leilighet i Italia 😀 😀 😀

  4. 4 plingelinn oktober 6, 2006 kl. 11:42 f m

    det var ganske saa godt! jeg vil ogsaa ha leilighet i Italia 😦


Kommentera

