Höstigt

Vet inte om det är bara jag som innbillar mig, men det verkar som om att när Oktober började, blev det med en gång mycket mörkare ute! Tänkte på det idag när jag kom hem från jobbet at sådär mörkt var det inte ute när jag kom hem i Fredags. Men då var det fortfarande September. Dessutom har det varit mulet och regnat en massa i hela dag, så det kan ju möjligens ha nånting med det att göra också.

Lite trevligare var det att det gick så fort på jobbet idag- vips så var man klar med måndagen liksom! Satt och grejade på min dator, och så gick plötsligt A. Då visade det sig att klockan var tolv, och det var dags att sitta i receptionen oc svara telefoner! S sa förresten att hon har sett björnbär där hon bor, så om det är fint väder i helgen så åker jag kanske upp till Hazlehead park, går i skogsområdet där, och plockar lite björnbär med S och C. Pete skall ju ändå jobba den helgen så.

Nu är jag proppmätt efter att jag ätit Lasagna. Det blev en massa över, så det räcker till middag imorgon också – Jimmy tyckte inte om Lasagna, men han ville ha våran mat ändå. Det hjälpte inte hur många gånger han fick nytt smakprov, nosade på det og vände sig bort, 2 minuter senare stod han och skrapade en på benen med tassarna igen!

Ikväll blir det mera slöigt. Inget speciellt på Tv på Måndagarna, så jag sitter väl ett tag ramför datorn, och kanske sätter jag mig och läser en bok. Eller nåt.

(Håller på att leka med textfältet på sidan, och lägger inn lite länkar och så. Därför det kan se lite konstigt och halvfärdigt ute på sidan ibland 🙂  )

2 Responses to “Höstigt”


  1. 1 malou1950 oktober 3, 2006 kl. 5:15 e m

    Här är också höst. Det regnade massa igår, regnade inte fullt så mycket idag, men det är surt och kallt. Jag skall koka kakao och se på ”So you think you can dance?”

  2. 2 plingelinn oktober 3, 2006 kl. 5:22 e m

    nejmen…l jag vill också se på det!
    Men jag skall äta lasagna iallafall…. och se på dirty dancing.. kanske..


Kommentera

