Farväl rödbruna badrum!(och Jimmy har blivit smart)

Ja, så var det Oktober igen. *suck*… Och Oktober inleddes såklart med att allt det regnet som har svirrat runt i Skottland den senaste veckan anlädde til Aberdeen. Kuligt kuligt. Har precis varit ute och ätit scones och druckit te med Pete och är genomblöt på nedre del av jeansen, nånting jag inte tycker om att vara! Skall nog ta en lång varm dusch senare när Pete skall jobba här inne. Men ett långt varmt bad skulle sitta bättre!

Apropås det förresten – några vet ju att grunden till att jag inte badar är att vi har ett så hiskeligt fult brunrött badkar, som står i stil med hela vårat oranga badrum! Jättefult! Men igår sa Sandy till Pete att dom skall renovera vårat badrum i November! Vi får nytt allting (fast vet inte hur det blir med golvet, men pytt) och allt blir vitt! DÅ skall jag bada en massa! Har redan börjat klura på vilka badbomber jag skall köpa ifrån LUSH 😉 Jag blev så glad över att vi har så snälla husägare! Pete var visserligen fånig och frågade om dom skulle byta ut bidèn också, och när dom då frågade om vi ville fortsätta att ha en sa Pete ja! Vad fånigt! Jag vill inte ha nån bidè där inne om jag får välja! den används ju aldrig och tar bara massa onödig plats! Skall nog prata med Marion om det i veckan när jag skall prata med henne om lite andra saker.

IMG_0701
ajöss med sig, fula handfat och flisor!

R och J har åkt hem nu, och lägenheten ser helt bombad ut som den brukar göra när dom varit här! (morr…) Tur iallafall att jag inte städade så mycket i fredags innan dom kom hem! Men det har varit trevligt att ha dom här också! Och J hade med sig mango te till mig i present!

Jimmy tycker inte om regn heller. Just nu ligger han uppe på sin kartonglåda i fönstret och stirrar ut. Han har blivit väldigt klurig förresten, på helgerna när vi vill sova på mornarna, men han vill gå ut så släpper vi ut honom vid åttatiden och går ch lägger oss igen. Så dörren måste vara stängd. Men Jimmy har listat ut att om han vill bli innsläppt igen så behöver han bara hoppa upp i sovrumsfönstret, banka/skrapa på glaset, och så springa och sätta sig vid inngångsdörren, så kommer det någon och öppnar åt honom! 😀 klurigt! Fast vi satsar på att föröka ha en kattlucka klar åt honom mot slutet av månaden, så då kan han gå inn och ut som han vill!

Ja.. nu var det väl dags för lite städning tror jag…

4 Responses to “Farväl rödbruna badrum!(och Jimmy har blivit smart)”


  1. 1 malou1950 oktober 1, 2006 kl. 5:01 e m

    Linn! Fructus finns inte mer!! *gråter* Det finns ett alldeles nytt, säkert jättehemskt kafe som heter ”Fikis”! VAR skall vi nu äta ”nyttig” fika när vi är i Göteborg?

  2. 2 plingelinn oktober 1, 2006 kl. 5:31 e m

    va? vafför då då? det var förfärligt! Vart gick du istället?

  3. 3 Beth oktober 1, 2006 kl. 9:34 e m

    Bra dere får nytt bad da. Det er jo tross alt viktig å trives der man gjør fra seg, hehe 😛

  4. 4 plingelinn oktober 2, 2006 kl. 6:25 f m

    hehe, jo ja… selv om jeg ikke tenker så mye på det akkurat DA da :p


Kommentera

