Stressig lunch

Igår iallafall.

Skulle hämta ut lite pengar och hade mycket mindre än jag borde ha haft! Så jag sprang ner på banken och kollade ifall någon plötlsigt hadde stulit tusentals kronor från mitt bankkonto, men lyckligtvis hade inte det hänt. Det visade sig att jag inte fått betalt min lön, eftersom accounts department hadde skrivit (eller läst) fel på mina bank detaljer, så det ordnade sig till slut, jag fick mina pengar, var bara massa stress och spring ett tag där. Inte hann jag äta mycket lunch heller…

Innan lunchen satt jag ensam uppe på ett litet kontor i 2 timmar, med en telefon från 70/80 talet (en sånn man ‘rullar’ nummren med!), eftersom dom fixade dom andra telefonlinjerna. Det var nästan ingen som ringde, och jag hadde TRÅKIGT! Satt och hummade lite julsånger till mig själv – men det är väl egentligen lite tidigt? A som egentligen sitter i receptionen har tatt och åkt iväg till Barcelona! Sicket sätt! Så igår och idag sitter jag ute och svarar i telefonerna.

Efter jobbet gick C, S och jag til Vodka bar, och drack lite öl (Jag drack Cider) Så kom pete och joinade oss också, så fick han träffat dom. Väldans trevligt! Men eftersom vi jobbade idag så gick vi hem vid nio tiden, och Pete stupade i säng och somnade direkt! Måste vara kämpigt på hans jobb ibland! Jag låg och läste lite i Isfolket ett tag, men somnade ganska tidigt själv, och det är ju inte så väldigt farligt det heller – skadar ju inte med ett par timmars extra sömn!

Nu har jag just ätit smarrig lunch från deja vu, och försöker få i mig lite goda chips också, eftersom det är Fredag. James och Robbie kommer upp från St.Andrews ikväll, men det blir till att jag får underhålla dom, eftersom Pete åker ner till Grangemouth efter jobbet och skall vara cornerboy på nån boxningsmatch. Han kommer hem sent. Jag vet inte vad jag skall hitta på med Robbie och James… hade gärna velat bara vara själv och slöa, men besök brukar ju vara trevligt också!

(uppdatering: Pete åkte inte iväg. Det började för tidigt, och hans jobb slutade för sent, så nu KAN jag sitta hemma och läsa, och så kan pete ta med sig sina kompisar ut själv. Bra va? ) 

2 Responses to “Stressig lunch”


  1. 1 Madde oktober 1, 2006 kl. 11:23 f m

    Hej! Har godkänt dig på både EFIT och tjejblog men mejlen kommer i retur 😦 Har du någon annan mejl som vi kan mejla dig på??

  2. 2 plingelinn oktober 1, 2006 kl. 11:50 f m

    ojdå.. vad konstigt. jo, det skall jag ordna.


Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
september 2006
M T O T F L S
    Okt »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

