Paket till mig!

Idag fick jag paket från mamma och pappa i posten! Fast egentligen kom det igår, dom hade bara lämnat det hos grannen istället för till oss. Det verkar vara svårt för vissa brevbärare att fatta att det finns en dörr till en helt annan lägenhet under trappan! Menmen, det kom fra iallafall! Och med en fin present också! Tack så mycket!

Jimmy blev mest glad över själva paketet – En kartong att ligga i och papper att sätta tänderna i!
IMG_1677
Jättekuligt!

Så nu har jag lite böcker att läsa i om jag skulle få lust 🙂
Dessutom hittade jag en mer eller mindre oläst Jonathan Strange & Herr Norrell inne på Oxfam igår! Den har jag tänkt köpa länge, och så hittade jag den för ungefär 35 kr! Bara ett litet märke på omslaget! Inte illa!

Jobbet idag har varit ok, en del att göra i och med att det var helgdag igår, men posten kom ändå. Och så var det ju den dagliga dosen med mer eller mindre dumma folk som ringer och frågar vad som har hänt med deras lön (Ja, om man INTE använder brevlådan, utan lägger sin timlista på marken utanför dörren så är det gott möjligt att timlistan blåser bort och vi inte får tag i den – men det är ju vårat fel eftersom vi inte har berättat om brevlådan då? Ja för det är ju jättelogiskt att man då slänger ner timlistan på marken och tror att vi skall plocka upp den där när helgen är slut!)
Så var det lite småpanik! Min Favoritpenna gick sönder! Ett litet tag – sedan var den inte sönder längre! Så går det till på vårat jobb!

Nu har vi ätit pannbiffar till middag, och diskat efter oss (duktiga vi) Och nu kom Gary precis och hälsade på – så jag får väl vara lite social då!

4 Responses to “Paket till mig!”


  1. 1 Beth september 26, 2006 kl. 8:54 e m

    Så søt han er med pappen, hehe 😀

  2. 2 plingelinn september 26, 2006 kl. 10:02 e m

    hehe.. nye yndlingsleken det. Ligge i eska og bite og rive istykker kantene. Små katter store gleder eller no 😉

  3. 3 anakira september 27, 2006 kl. 11:08 f m

    Haha…Jimmy var kjempesøt på bildet da. 🙂 Jeg fant J.S & Mr N billig, og leste med stor iver. Men jeg syns den var kjedelig, i hvert fall i begynnelsen. Så det ble aldri til at jeg fullførte, og kanskje fant de delene av boka som IKKE var kjedelige. 🙂

  4. 4 plingelinn september 27, 2006 kl. 1:14 e m

    Mamma sa ogsaa det at den var vanskelig aa komme seg inn i. Men jeg syntes Ringenes herre var kjedelig i begynnelsen ogsaa, saa jeg gir den nok en sjanse… :p


Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
september 2006
M T O T F L S
    Okt »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

